Artis : Boyz II Men (Antarabangsa)

Artis : Boyz II Men (Antarabangsa)

Boyz II Men
Boyz II Men - Live at Vega cropped.jpg
Boyz II Men performing at Vega, Copenhagen.
Background information
OriginPhiladelphia, Pennsylvania
GenresR&Bsoulnew jack swing
Years active1985–present
LabelsMotown (1989–1999)
Universal (1999–2001)
Arista (2002–2003)
MSM Music Group (2003–)
Decca (2007–2009)
Associated actsL.A. ReidBabyfaceMariah CareyTim & BobJimmy Jam and Terry Lewis,Sean CombsDallas AustinBrandy,Uncle SamNew Edition112Brian McKnightVivian Green
MembersNathan Morris
Shawn Stockman
Wanya Morris
Past membersMichael McCary
Marc Nelson
https://en.wikipedia.org/wiki/Boyz_II_Men


Artis berkumpulan ini sangat saya minati lagu-lagunya seperti "End Of The Road, I'll Make love to you' dan berduet bersama Mariah Carey untuk lagu ' One Sweet Day. Merupakan antara lagu-lagu popular dan menaikkan nama mereka. Konsep muzik mereka adalah genre R&B dan soul...ohh saya sangat sukakan genre ini. 

Kini kumpulan ini hanya tinggal bertiga sahaja. Asalnya berlima (5), kemudiannya beransur kurang dan keluar dari kumpulan kerana masalah kesihatan membataskan kerjaya ini.

Saya memiliki koleksi album mereka dari tahun 1991 - 2011. Tetapi maaflah koleksi mereka hanyalah setakat berbentuk digital bukan CD mereka. Saya berjaya kumpulkan koleksi mereka dari internet :p

Kumpulan ini sudah pastinya sudah menjelajah ke serata dunia dengan menjejaki kaki mereka contohnya seperti Jepun, Sepanyol,dan beberapa negara lagi.

Koleksi peribadi saya ada menunjukkan mereka membuat persembahan di negara Jepun dan Sepanyol. Untuk lagu mereka yang popular seperti Doin Just Fine, I'll Make the love to you, On Bended Knee, dan End Of The Road serta beberapa buah lagu lagi. Bezanya butir lirik dendangan mereka sahaja yang berbeza, lagu nya tetap sama seperti lagu original mereka.

Ohh ya mereka ada sebuah lagu yang saya tahu khas untuk dedidasikan kepada ibu bertajuk ' A Song For Mama'..so jika tak tahu lagu apa untuk ditujukan kepada ibu anda yang tersayang dalam versi bahasa Inggeris boleh lah tujukan lagu ini kepada bonda anda :)


Lagu Popular Boyz II Men ( End Of The Road)


0 comments: