Info : Temuduga Juruteknik Komputer Gred FT17 [KONTRAK] (MATRADE)

Info : Temuduga Juruteknik Komputer Gred FT17 [ KONTRAK] (MATRADE)


Email terima jemputan untuk Temuduga

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana tak di sangka rezeki nak dapat Temuduga dari Syarikat Matrade ni. Seingat aku hantar permohonan 3 bulan yang lalu iaitu kalau tak silap bulan 5/ Mei 2015. Baru la ni depa nak panggil temuduga... Fuh..lama tu.....Cuma jawatan ni Kontrak je. 
Ikut hati macam segan je nak p...tambahan pulak aku dah lama tinggalkan kerja-kerja komputer secara teknikal. 
Kira-kira 10 tahun yg lalu aku belajar dan praktik kan kerja-kerja teknikal ni. Belajar di Cosmopoint dulu untuk Sijil Microcomputer Technician namenyer. Dengan sijil tu aku dapat keje di sebuah Cyber Cafe berdekatan dengan kampung halaman di selatan Perak. Kemudian ada dapat keje dengan sebuah syarikat yang meniagakan kerja-kerja teknikal pengendalian CCTV di sungai petani, kedah.

Sekarang tak sangka rezeki nak dapat temuduga ni...Hmm alah..temuduga je pun..tu pun nak excited sangat....mungkin orang kata gitu..tapi yelah...dengan situasi negara yang kadar pengangguran yang meningkat ditambah dengan kadar matawang Malaysia yang semakin merudum..hmmm p je lah kan jangan memilih sangat...dapat Jemputan untuk di temuduga dan sekali lagi petang Jumaat lepas wakil Matrade ade call untuk dapatkan kepastian samaada untuk hadir ke sesi pada Rabu 19/8/15 ni. So aku pun jawab in sha allah saya hadir. Maka tak perlulah aku reply balik email tu.. Tu sebab depa call agaknyer untuk kepastian....huhuhu
Hmm ni nak kena susun-susun balik resume...sijil-sijil nak kena tengok-tengok satg tersalah bagi...kang 'reject' lak kan...huhuhu
Apapun segalanya aku berserah kepada Allah samaada dapat @ tak. Kalau dapat alhamdulillah kalau tak maknanya ada orang lain yang lebih berhak..kan kan...
Sebelum tu..meh nak buat 'research' apa itu MATRADE ni kan.. Sekurang-kurangnya nanti aku ada idea apa nak jawab bila di temuduga nanti selain persedian diri aku nanti. Dah lama aku tak ditemuduga dan menemuduga orang sejak 2,3 tahun lalu.

So apa Matrade ni ? Menurut encik WIKIPEDIA ianya adalah
MATRADE Pusat Pameran dan Konvensyen (MECC) adalah pusat perdagangan, dewan pameran, dan pusat konvensyen di Bandaraya Kuala Lumpur , Malaysia . MECC, yang ditubuhkan oleh MATRADE (Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia), menyediakan kemudahan konvensyen, dewan pameran dan bilik mesyuarat. Matrade juga telah memperuntukkan ruang pameran tetap untuk 400 syarikat tempatan di dewan pameran itu di tingkat dua.
Sejak beroperasi pada 2 Januari 2007, MECC telah menganjurkan pelbagai acara perdagangan yang berkaitan.  So Matrade ni..adalah campuran swasta & kerajaan. Lain-lain info..tak dapat bukak lak website MATRADE (www.matrade.gov.my/) ni...depa tengah 'under construction'  sampai 16/8/15.kata ketua bahagian IT di Twitter depa https://twitter.com/matrade
So tunggulah isnin ni 17/8/15 'hopefully' website depa ble di akses dan boleh lah aku tengok dan survey apa yang patut untuk info-info berkaitan yang semoga dapat membantu aku pada hari Rabu tu nanti.
Lokasi terletak di Jln Sultan Hj Ahmad Shah (Jalan Duta), Kuala Lumpur.


MATRADE Exhibition and Convention Centre
General information
TypeTrade and convention centre
LocationKuala Lumpur Malaysia
AddressJalan Khidmat Usaha
Off Jalan Duta
50480 Kuala Lumpur, Malaysia
Coordinates3.177174°N 101.666751°E
InauguratedJanuary 2007
Technical details
Floor count24
Floor area106,000 sq m
Website
mecc.matrade.gov

0 comments: