Tips : 9 peraturan untuk KEKAL POSITIF


Tips : 9 peraturan untuk KEKAL POSITIF




1-    Saya mesti membangunkan kuasa tidak melihat ke belakang pada masa lalu untuk membaca bab-bab lama hidup lagi dan lagi kerana saya tidak dapat kembali ke masa lalu saya untuk menetapkan sesuatu. Apa sahaja yang telah berlaku telah berlaku. Sekarang adalah masa untuk mengkaji semula pengajaran diperoleh sekali dan kemudian memberi tumpuan kepada meningkatkan masa kini dan masa depan saya. 


2-   Saya perlu menjauhkan diri dari jiwa negatif yang bermakna saya perlu untuk mengelakkan menghabiskan masa dengan orang yang melakukan fitnah,mengkritik , mengutuk, mengadu , berkomplot, merosakkan dan merumitkan. 

3-   Saya perlu berhenti menghakimi orang lain atas tindakan mereka. Saya mesti kisah peribadi saya sendiri dan bukannya mentafsir tindakan mereka dan memberi komen dengan cara yang negatif. Berfikir dan bercakap mengenai orang lain mencemarkan pemikiran saya dan mencuri ketenangan dan kedamaian fikiran saya.

4-   Saya mesti membangunkan tabiat terima kasih . Yang bermaksud bahawa pada akhir setiap hari saya perlu memuat semula hakikat bahawa Aku lebih baik daripada berbilion-bilion penduduk dunia. Menjadi sihat, tidak dalam hutang, tidur di atas katil, makan 3 kali sehari dan menggunakan internet adalah nikmat yang besar berbilion-bilion orang tidak menikmati. Orang yang mempunyai tahap yang tinggi kesyukuran mengukuhkan pemikiran positif yang kuat.  

5-   saya perlu menghabiskan masa membaca buku-buku yang baik, melawat laman web di positif, menyukai laman Facebook yang mengandungi petikan-petikan dan membaca cerita-cerita inspirasi pada setiap hari. Ini akan membantu menghilangkan kekotoran negatif daripada personaliti saya dan memberi kuasa kepada sifat keperibadian positif saya.




6-   Saya mesti berhenti menjadi bahan letupan dan reaktif kepada rakyat dan situasi. Aku harus menumpang positif mengenai perasaan lain dan menghormati pendapat mereka kerana tiap-tiap diri adalah unik dalam berfikir, jadi saya harus mengelak daripada mengenakan fikiran saya kepada orang lain. Saya mesti mengaku fakta bahawa saya boleh menjadi salah pada waktu yang begitu memahami perspektif lain menjadi menjadi empati adalah sangat penting bagi saya untuk mengelakkan bangunan tekanan mengurangkan-positivity-indeks diri saya. 

7-   Saya mestilah positif mengenai keadaan saya walaupun mereka tidak begitu baik. Saya perlu memahami hakikat bahawa masa tidak berhenti jadi saya perlu mula mengambil tindakan yang perlu untuk mempercepatkan proses perubahan.Seribu rancangan tidak boleh sama dengan kuasa satu langkah besar yang diambil sekarang !!!

8-   Saya mesti memberi tumpuan kepada kebangkitan rohani perbuatan itu sebagai serangan kerap tersenyum, hilang keupayaan dalam konflik, kehilangan keupayaan untuk menilai orang lain, keupayaan untuk bertindak balas terhadap perkara yang berlaku bukan hidup dalam ketakutan dan sebagainya.    


9-   Saya mesti memberi tumpuan kepada meningkatkan kualiti pemikiran saya kerana kualiti pemikiran menentukan tahap ketenangan fikiran.

Copyright from YahooGroups


0 comments: